Rol de la tecnologia en l’atenció de persones cròniques i dependents

Webinar Qida amb en Juan Carlos Santamaría

Seguim amb els Webinars de Qida per a acostar contingut i coneixement rellevant a totes les parts implicades amb Qida: familiars, cuidadors, professionals del sistema sanitari i social, empreses de tecnologia i altres.

Juan Carlos Santamaría, Director de Comunicació a Init Health

En aquest cas, parlem amb en Juan Carlos Santamaría: un dels 25 principals influencers de tecnologia sanitària a Twitter de tota Europa segons un informe de Sifted (publicació del Financial Times).

Destaquem, a més, el background més destacat d’en Juan Carlos com:

  • El seu rol principal és el de Director de Comunicació a Init Health, la plataforma tecnològica del Grup Init per a la gestió remota de la salut.
  • Autor del tema “Tendencias en Salud Digital” del Máster en Dirección y Gestión Sanitaria de la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid i
  • Professor col·laborador del Máster en Ciencias Actuariales y Finanzas de la UPV/EHU.
  • Membre del comitè científic del I Congreso Economía Plateada.
  • CoFundador de Health 2.0. Basque, comunitat que té com a objectiu de liderar l’ecosistema eHealh a Euskadi.

QIDA i en Juan Carlos, comparteixen idees sobre el Rol de la tecnologia en l’atenció de persones cròniques i dependents.

En la sessió, es va parlar de com la tecnologia pot ajudar a oferir una millor atenció sanitària i domiciliària, a guanyar temps i permetre prendre millors decisions.

A continuació, l’enregistrament del webinar complet:

Alguns missatges clau que ens va deixar en Juan Carlos Santamaría són:

  1. Com a societat venim, des de fa no tant temps, d’un moment on no existia una tecnologia per a fer tràmits de la nostra pròpia salut, menys encara en els nostres telèfons mòbils (no existien encara app’s del sector salut).
    Nosaltres ja crèiem llavors i continuem creient en una societat que s’ha de comprometre amb si mateixa per a fer la gestió de la seva pròpia salut, sense esperar sempre al fet que sigui l’administració pública o bé una asseguradora privada la que ha d’atendre’t.
  2. És molt important posar sempre a la persona en el centre. Aportació d’impacte social. Volem donar una solució tecnològica a la necessitat d’una gestió.
  3. És rellevant tenir indicadors d’impacte social mesurables continuats al llarg del temps i poder provar la necessitat de ser rendibles alhora que tenir un impacte social en la societat.
  4. És important mesurar una sèrie de paràmetres observables qualificats per a veure si l’usuari està entrant en alguna situació de risc de dependència. El que ens permet és detectar un problema abans que es doni una situació més greu. Focus en la prevenció a través de la tecnologia. És important tenir la tecnologia des del principi per a prevenir i per a arribar millor al moment final de la nostra vida amb la millor qualitat de vida possible.
  5. Per a la família d’una persona cuidada, aquesta tecnologia aporta proximitat. Quan no és possible la proximitat real o quan no és material o econòmicament factible tenir una presència permanent, la tecnologia possibilita aquesta proximitat. Tenir la sensació que l’usuari està monitorat i ben atès és un punt que aporta valor. A més, guanyem temps per a prendre decisions abans.

Gràcies per la sessió Juan Carlos!

Si t’ha resultat interessant aquesta entrada, et recomanem continuar aprenent de la mà de professionals del sector amb les nostres anteriors sessions de webinars.

Compartir article

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email