Recomenacions sobre la gestió psicològica del Covid-19

<span style=”font-weight: 400;”>Seguint&nbsp; amb les <strong>recomanacion</strong>s que us estem fent arribar aquests dies a causa de&nbsp; l’arribada del coronavirus a casa nostre, us volíem parlar sobre la <strong>gestió psicològica</strong> d’aquesta circumstància, seguint les <strong>recomanacions del col·legi oficial de psicòlegs de Catalunya.</strong></span>
Us ho expliquem en aquest vídeo:

<span style=”font-weight: 400;”>Aquests dies podem <strong>sentir varies emocions</strong> que ens poden<strong> sobrepassar</strong>, i la que destacariem la <strong>por.</strong>&nbsp; La por és una de les emocions bàsiques del nostre psiquisme, i és una <strong>reacció normal i saludable</strong> davant situacions desconegudes, amenaçadores i potencialment perilloses com la que estem vivint actualment.</span>
<span style=”font-weight: 400;”><strong>La por és una</strong> <strong>resposta adaptativa</strong> que ens ajuda a mantenir-nos alerta i prendre les mesures necessàries per<strong> minimitzar riscos</strong>. Tot i així és important que aquesta por <strong>no ens domini</strong> i sigui un problema afegit.</span>
<span style=”font-weight: 400;”>És per això que us recomanem:&nbsp;</span>
<ol>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Estar ben Informat</strong>:&nbsp;Cal informar-te de com evoluciona la situació assegurant-nos que és <strong>informació certa</strong>, i <strong>evitant sempre la sobre informació.&nbsp;</strong></span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Informar als altres:</strong> <strong>Contrastant la informació</strong> que compartim, ja que sinó podem crear por als del nostre entorn. I fer-ho sempre de forma clara, evitant els rumors i les informacions falses.</span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Organitzar-se:</strong> Passem moltes hores a casa i està bé buscar una <strong>rutina diària i seguir uns hàbits.</strong> Intenteu fer vida normal en la mesura que sigui possible.</span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Estar connectat amb les persones importants per a tu:</strong> encara que aquests dies no podem veure a persones a qui estimem no vol dir que no puguem estar en contacte, <strong>truca’ls o envia’ls missatges</strong>, així us sentireu més a prop.</span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Cuida’t i protegeix-te:</strong> Es molt important seguir les recomanacions i les mesures de prevenció de les autoritats sanitàries. I també és molt important reconèixer els teus sentiments i acceptar-los. Moltes vegades compartir-los amb les persones més pròximes ens pot ajudar a portar millor la situació.</span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Relaxa’t i distreu-te:</strong> Busca activitats que et facin sentir bé per distreure’s, tant pot ser yoga, fer esport o llegir un llibre. També intenta fer servir el sentit de l’humor, ja que l’humor ens ajuda a reduir l’angoixa.</span></li>
  <li><span style=”font-weight: 400;”><strong>Busca’n la part positiva:</strong> És un moment&nbsp; per <strong>valorar l’empatia i la solidaritat de la gent.</strong></span></li>
</ol>
<span style=”font-weight: 400;”>Finalment recordar que<strong> és una situació temporal</strong>, que un cop hagi passat tots haurem après moltes coses, tant dels altres com de nosaltres mateixos.</span>
&nbsp;

Compartir article

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email