Recomenacions sobre la gestió psicològica del Covid-19

Total
0
Shares
recomendaciones sobre la gestion psicologica del covid 19

Seguint  amb les recomanacions que us estem fent arribar aquests dies a causa de  l’arribada del coronavirus a casa nostre, us volíem parlar sobre la gestió psicològica d’aquesta circumstància, seguint les recomanacions del col·legi oficial de psicòlegs de Catalunya.

Us ho expliquem en aquest vídeo:

Aquests dies podem sentir varies emocions que ens poden sobrepassar, i la que destacariem la por.  La por és una de les emocions bàsiques del nostre psiquisme, i és una reacció normal i saludable davant situacions desconegudes, amenaçadores i potencialment perilloses com la que estem vivint actualment.

La por és una resposta adaptativa que ens ajuda a mantenir-nos alerta i prendre les mesures necessàries per minimitzar riscos. Tot i així és important que aquesta por no ens domini i sigui un problema afegit.

És per això que us recomanem: 

  1. Estar ben Informat: Cal informar-te de com evoluciona la situació assegurant-nos que és informació certa, i evitant sempre la sobre informació. 
  2. Informar als altres: Contrastant la informació que compartim, ja que sinó podem crear por als del nostre entorn. I fer-ho sempre de forma clara, evitant els rumors i les informacions falses.
  3. Organitzar-se: Passem moltes hores a casa i està bé buscar una rutina diària i seguir uns hàbits. Intenteu fer vida normal en la mesura que sigui possible.
  4. Estar connectat amb les persones importants per a tu: encara que aquests dies no podem veure a persones a qui estimem no vol dir que no puguem estar en contacte, truca’ls o envia’ls missatges, així us sentireu més a prop.
  5. Cuida’t i protegeix-te: Es molt important seguir les recomanacions i les mesures de prevenció de les autoritats sanitàries. I també és molt important reconèixer els teus sentiments i acceptar-los. Moltes vegades compartir-los amb les persones més pròximes ens pot ajudar a portar millor la situació.
  6. Relaxa’t i distreu-te: Busca activitats que et facin sentir bé per distreure’s, tant pot ser yoga, fer esport o llegir un llibre. També intenta fer servir el sentit de l’humor, ja que l’humor ens ajuda a reduir l’angoixa.
  7. Busca’n la part positiva: És un moment  per valorar l’empatia i la solidaritat de la gent.

Finalment recordar que és una situació temporal, que un cop hagi passat tots haurem après moltes coses, tant dels altres com de nosaltres mateixos.

 

Total
0
Shares
Cerques un cuidador/a?
  • Tots els nostres cuidadors i cuidadores són professionals qualificats.
  • No pagues res fins que no t’hem trobat un cuidador i l’has sel·leccionat.
  • Tenim la confiança de més de 40 entitats públiques i el Col·legi de Metges de Barcelona.