Exercicis que puc fer a casa

Total
0
Shares

L’exercici físic ens ajuda a mantenir un bon estat de salut, no només física sinó també cognitiva. És per això que encara que no puguem sortir a exercitar-nos al carrer o anar al gimnàs, podem realitzar uns exercicis senzills a casa que ens ajudin en aquest manteniment de la salut i prevenció de malalties. Cal tenir sempre present que per davant de la quantitat està la qualitat. És millor realitzar poques vegades els exercicis però fer-ho bé que no pas fer-los moltes vegades amb menys atenció, així com espaiar-los en diferents moments al llarg del dia en lloc de concentrar-los tots en el mateix moment.

Exercicis cervicals: els exercicis cervicals s’han de realitzar poc a poc i mirant de no marejar-nos.
• Mirar a banda i banda: girem el cap a l’esquerra com si volguéssim mirar si ve algun cotxe, tornem a centrar la mirada endavant, girem el cap a la dreta i tornem al centre.
• Barbeta al pit, barbeta al sostre: inclinem el cap endavant fins on puguem o fins que la barbeta ens toqui el pit i inclinem el cap endarrere per a fer que la barbeta apunti tant amunt com ens sigui possible
• D’orella a orella: inclinem el cap cap a la dreta com si volguéssim que l’orella dreta ens toqués l’espatlla dreta, tornem al centre i anem cap a l’esquerra per apropar l’orella esquerra a l’espatlla esquerra.

Exercicis de braços: cal anar amb compte per no realitzar moviments massa sobtats ni extrems.
– Estirem els braços endavant com si volguéssim agafar alguna cosa amb totes dues mans i d’allà els pugem tots dos en direcció del sostre, els baixem fent el mateix recorregut a la inversa però sense parar.
– Obrim els braços als costats com si fossin unes ales i d’allà seguim pujant intentant que s’ajuntin les mans per damunt del nostre cap, tornem pel mateix recorregut sense parar.
– Ajunto les mans davant del pit, estiro els braços sense que se separin i torno al punt inicial
– Obrir i tancar les mans
– Moure els dits de les mans, un a un.

Exercicis de cames: aquests exercicis s’han de realitzar asseguts
– Genolls amunt: estant assegut aixequem un i altre genoll de terra de manera alternada.
– Genolls estirats: estant asseguts estirem una i altra cama alternativament, de manera que el peu no toqui a terra.
Punta taló: amb tota la superfície del peu ben recolzada, comencem a fer moviments de punta i taló de manera alternada amb l’altre peu o a la vegada si ho desitgem.

Amb aquests simples exercicis podem mantenir una certa mobilitat del cos, de salut física i cognitiva i mantenir algunes malalties a ratlla, cal, però, tenir sempre present les limitacions de cada persona i consultar a una persona professional que ens pugui assessorar en cas de dubte abans de realitzar aquests exercicis.

Total
0
Shares
Cerques un cuidador/a?
  • Tots els nostres cuidadors i cuidadores són professionals qualificats.
  • No pagues res fins que no t’hem trobat un cuidador i l’has sel·leccionat.
  • Tenim la confiança de més de 40 entitats públiques i el Col·legi de Metges de Barcelona.
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *